Lucrez de 3 ani la magazinul online Tiparo.ro și văd în fiecare zi cum funcționează un magazin online, cum funcționează altele, care sunt problemele, ce se poate face mai bine și cât de mult contează platforma pe care este construit magazinul.
De multe ori se doresc funcționalități noi care pot influența vânzările sau timpul pe care îl alocă angajații pentru a face anumite operațiuni pe site. Un magazin online este foarte complex, începând de la back-end și front-end development, până la conținutul siteului, produse, client service, livrare, la care se mai adaugă zeci de alte caracteristici care îl definesc. Platforma folosită și modul de funcționare este foarte important pentru conversii și pentru o experiența cât mai plăcută pentru utilizatori și pentru cei care lucrează cu ea.
Ce aleg magazinele online: Magento, PrestaShop, OpenCart sau își crează o platformă custom?
Am observat că în topul platformelor, Magento este folosită de peste 250.000 magazine online, conform statisticii de aici.
Când aleg Magento, unii proprietari de magazine iau în considerare faptul că:
- Aproape orice funcționalitate doresc, este posibil să există deja și să fi fost testată de alții
- Există posibilitatea să administrezi 2 magazine din același admin (avantaj)
- Pot să înceapă fără costuri şi să dezvolte apoi shopul (cu mulți bani, în funcție de preferințe)
- Are multe opţiuni, există control și flexibilitate
- Este open-source și programatorii pot să lucreze pe platformă
Dar Magento este foarte complex şi necesită un server puternic. De asemenea, este necesar să ai un programator care să se ocupe de unele aspecte tehnice și sunt mulți care preferă o platformă custom, realizată după preferințe specifice, „in-house”, cum se mai spune.
Magento vine în Cluj în 2-3 octombrie
Mi se pare foarte interesant pentru oamenii care lucrează în comerțul online faptul că se organizează în Cluj evenimentul Meet Magento.
Aceasta este cea mai mare serie de conferințe de eCommerce, Business și este la nivel global: în 2015, evenimentele Meet Magento au loc în 30 de țări precum SUA, Rusia, Brazilia, Germania, Italia, Spania, Elveția și Polonia.
Meet Magento România 2015 va avea loc în Cluj-Napoca în 2-3 octombrie, la Grand Hotel Italia.
Prețul unui bilet este €85 și €105 în ziua evenimentului. Biletele sunt aici și este discount dacă cumperi pentru mai multe persoane.
Din culisele ediției a doua Meet Magento
Organizatorii Meet Magento România se așteaptă pentru ediția din 2015 la un public cu aproximativ 50% mai numeros decât anul trecut.
- Mai mulți speakeri
- O agendă mai mare de subiecte dezbătute în jurul temei eCommerce
- Un expo zone de două ori mai mare decât cel din 2014
- Două trackuri: business, dedicat proprietarilor de magazine, oamenilor de marketing și furnizorilor de servicii și unul tehnic, dedicat cu developerilor,
- Workshop-uri ce vor trata diverse teme de interes pentru industrie.
Speakers
M-am uitat peste lista de speakeri și sunt foarte mulți din zona eCommerce și business: developers, „guru” în comerț online, designeri, specialiști în vânzări, marketing, software. Nu o să îi enumăr, îi poți vedea pe toți speakerii aici.
Evenimentele Meet Magento sunt un brand al Netresearch App Factory AG și sunt organizate în România de MindMagnet.
Eu voi merge la conferinţă, voi face live-blogging și sunt sigura că o să aflu multe lucruri interesante care mă vor ajuta din punct de vedere profesional.
Cine mai este interesat de acest eveniment?
Pingback: Wanna Meet Magento? Eu îţi ofer un bilet gratuit. Hai cu mine