Skip to content
Strategie de marketing planificare ecommerce Teodoraneagu.ro

Începe anul cu strategia de marketing, obiective și planificare

Sper că ai avut un Crăciun frumos, relaxant și fără excese. 😊 Eu am intrat în starea de retrospectivă, de analiză, de planuri de viitor, de facut strategia de marketing.

Așa am realizat că a fost primul meu Crăciun fără job. Adică un Crăciun foarte diferit. A fost destul de liniște și a fost ciudat, trebuie să recunosc. Cei care lucrează în marketing probabil visează la o lună decembrie liniștită.

Era ciudat când îi auzeam în fiecare an pe prietenii mei care lucrau în IT sau alte domenii că nu prea au de lucru în decembrie, asta în timp ce eu lucram mult peste program ca să finalizez tot. 😁

Asta pentru că ultimele luni din an în ecommerce sunt luni de foc în care se preconizează cele mai bune rezultate.

De exemplu:

Câteva taskuri de realizat în magazine online sau agenții la final de an:

  • Mesaj de 1 Decembrie, poate și o campanie, depinde de profil 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿
  • Mesaj și campanie de Moș Nicolae (opțional) 👢
  • Campania de Crăciun 🎅
  • Campanie de SMS Marketing 📱
  • Încheierea campaniei de Crăciun
  • De pregătit comenzile: ambalare, facturi, colet, awb, vouchere cadou 🎁
  • Postare Crăciun Fericit 🎄
  • Mail către colaboratori cu urări de Crăciun
  • Mail către clienți cu urări de Crăciun
  • De livrat cât mai multe colete pentru a-i face pe clienți fericiți 🙂
  • Afișarea programului de Crăciun pe site și pe Social Media
  • Stabilire concedii și cine lucrează între Crăciun și revelion, dacă este cazul
  • Ajustarea bugetelor din campaniile plătite pentru perioada dintre Crăciun și anul nou 💸
  • Postare pentru Social Media cu urări de anul nou 
  • Retrospectiva anului trecut
  • Newsletter cu urări pentru anul nou 📧
  • Stabilire calendar campanii ianuarie și februarie
  • Contabilitate
  • Plată facturi furnizori și colaboratori
  • Stabilire necesar de marfă și consumabile pentru luna ianuarie
  • Bonus pentru angajați sau cadou de Crăciun

Acestea sunt doar câteva de pus pe listă. Ideal ar fi să fie pregătite și programate de dinainte activitățile, astfel încât să te poți ocupa de alte taskuri sau provocări.

Obiective marketing ecommerce Teodoraneagu.ro

Obiectivele sunt benefice pentru a crește, personal sau profesional

După ce îți relaxezi mintea și corpul, nu e așa că vezi mai clar ce îți dorești de la viitor? Ca atunci când ești în concediu și îți vine energia să faci lucruri noi și idei creative.

Este momentul perfect să analizăm cum a fost anul nostru, ce am făcut foarte bine și ce am vrea să facem mai bine.

Obiectivele realiste ne ajută, astfel avem un scop clar. De asemenea, e mult mai ușor și eficient să te îndrepți către un punct fix vs să mergi pe un drum în ceață.

Asta este valabil pentru un business, un antreprenor, un bucătar, un elev. Adică pentru oricine își dorește un scop pentru care să muncească. 😁

Voi reveni cu un nou articol despre obiective de business și obiective personale.

Cum să începi anul nou cât mai bine în business? 📈

Am avut multe experiențe și am trecut prin diverse taskuri când am lucrat la magazine online și la agenția de marketing.

Am învățat multe lucruri valoroase și am văzut cât de importantă este buna organizare și strategia de marketing.

  1. Organizare în avans
  2. Strategie de marketing
  3. Calendar de campanii și taskuri pentru fiecare săptămână și lună
  4. Stabilirea obiectivelor
  5. Definirea clientului ideal/Public țintă = Avatar de client/Buyer Persona
  6. Analizarea rezultatelor din anul precedent este foarte importantă
  7. Deleagă taskurile
  8. Ai încredere în echipă și oferă responsabilitatea celor care se ocupă de taskuri
  9. Recunoaște meritele echipei și sărbătorește succesele împreună cu ei
  10. Folosește în campanii tehnica de „Funnel de vânzări” sau pâlnie
  11. Stabilește bugetul de marketing
  12.  Folosește un program/aplicație de project management pentru taskuri

Acestea sunt câteva dintre lucrurile pe care le poți pune pe o listă TO DO și să lucrezi la ele. Vei descoperi că fiecare punct din lista de mai sus se ramifică în mai multe taskuri și întrebări.

Anul nou începe cu strategia de marketing, obiective și planificare

Cât de des ai auzit asta de la colaboratorii tăi? „Îmi doresc să încep anul nou cu strategie de marketing, obiective și planificare în magazinul online.” 😁

Eu foarte rar am auzit asta, trebuie să recunosc. 😊 Și nu știu de ce.

Anul nou în business trebuie să înceapă cu strategia de marketing, obiective și planificare. 📋

Strategie de marketing planificare ecommerce Teodoraneagu.ro-1

Îmi doresc să scriu mai multe articole despre strategia de marketing, obiective și planificarea taskurilor și campaniilor.

Urmărește și noua mea secțiune Negustor Antreprenor, urmează mai multe articole.

Să ai o strategie și obiective stabilite te ajută enorm să crești orice business, proiect, idee.

SFAT: Pregătește-ți un plan de marketing și obiectivele pentru 2023, indiferent că vorbim despre planul personal sau profesional.

Ești interesat să scriu mai mult despre asta? 👇

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.