Skip to content

8 ponturi pentru o vacanță în Zakynthos, Grecia

Am fost în Zakynthos în iulie și mi-a plăcut foarte mult, merită să mergi și tu, dacă ești în căutare de o vacanță la mare. 😀

Nu am mai fost de 4 ani la mare și anul trecut mi-am dorit foarte mult să mergem în Croația. Din păcate, nu am mai ajuns din cauză că am făcut Covid și am pierdut vacanța + banii.

Dar ne-am luat revanșa anul acesta!

Am zburat cu Wizz Air, au curse regulate din Cluj-Napoca și ajungi în aproape 2 ore. Este atât de rapid, încât mai mult timp stai în aeroport. La 9 dimineața eram deja pe plajă. 😛

Noi am stat în Zante și a fost foarte bine, e fain că poți alege diverse zone ale insulei în care să te cazezi. În orice zonă ar fi, o să fie superb.

8 recomandări pentru vacanța în Zakynthos

1. Închiriază o mașină 🚗

Pentru a explora insula, îți recomand să închiriezi o mașină dacă ai posibilitatea. Măcar 2 zile ca să poți ajunge la plajele mai puțin accesibile, care au un farmec aparte. Noi am închiriat mașina pe 5 zile, am primit-o cu rezervorul gol și am alimentat noi. Cât alimentezi, atâta folosești.

Am închiriat Suzuki Jimny de aici. Partea faină este că am putut opta să lăsăm mașina direct la aeroport, fără să ne agităm la 5 dimineața să găsim taxi. A venit un agent să o preia, am dat mâna și a fost perfect.

Zakynthos-car-rental-inchiere-masina

Porto Limnionas

2. Snorkeling – a must/ musai

Poate nu ai încercat niciodată snorkeling și nu te tentează deloc. Însă apa este atât de clară, încât vei fi uimit de câtă viață se află la picioarele tale. Nu mă așteptam să văd atâția pești și să îmi placă atât de mult să văd sub apă.

Masca pe care am folosit-o este Mască Easybreath 500 snorkeling de suprafață de la Decathlon.

Snorkeling în Zakynthos

3. Papuci de apă

Având în vedere că multe plaje sunt cu pietre, papucii de apă te ajută să te deplasezi mai ușor pentru că sunt concepuți pentru a proteja picioarele în apă și pe plajă. Talpa este anti alunecare.

Eu am avut unii din cei mai ieftini papuci de apă de la Decathlon, costă 34 lei și sunt foarte utili. Îi găsești aici.

4. Cremă cu SPF 50

Nu cred că mai trebuie să completez aici nimic. Soarele te prinde chiar dacă stai la umbră, mai ales când stai în apă.

5. Mergi pe Google Maps și vezi ce mai găsești în zonă

Când ajungi la o plajă mai cunoscută, te poți uita pe Google Maps să vezi ce mai găsești în zonă. E posibil să mai vezi o biserică frumoasă, o plajă mai necunoscută, o tavernă locală sau să ajungi într-un punct de belvedere.

Zakynthos map

Screenshot Google Maps

6. Tur cu barca sau închiriere barcă

Peste tot sunt locuri de unde poți cumpăra tururi cu barca care te pot duce la Plaja Naufragiului (Navagio), Cape Skinari, Blue Caves, Myzithres, Keri Caves și alte locuri.

Am avut noroc la prima tură cu barca condusă de skipper că am fost doar noi 2, am avut un tur privat neintenționat prin peșterile albastre Blue Caves. 😀

De asemenea, poți închiria o barcă pe câteva ore sau pentru toată ziua, fără skipper autorizat. Nu ai nevoie de carnet, primești un instructaj și ești urmărit prin GPS, în cazul în care apar probleme. Când returnezi barca, trebuie să plătești benzina consumată.

În ultima zi am închiriat barcă și am condus-o noi. Am ancorat la anumite plaje la care poți ajunge doar de pe apă.

Trebuie să ai în vedere că sunt zone în care este limitat accesul și viteza trebuie adaptată, pentru a nu deranja viața marină și să ții cont de hartă. 🐢

7. Degustă mâncare locală: fructe de mare, pește, feta

Merită să testezi mâncare nouă atunci când mergi într-o altă țară, face parte din experiență.

Am mâncat pești, calamari, sepie, scoici, saganaki, creveți, gyros, tzatziki și de fiecare dată am mâncat foarte bine.

Dacă nu îți plac fructele de mare, poți alege pește, pui, moussaka, chiftele de carne sau de brânză, salată grecească, paste, Souvlaki cu pui sau porc.

8. Poți închiria ATV sau scuter

Noi nu am închiriat, dar este o activitate comună pe insule.

Ce am vizitat, în ordinea preferințelor:

• Korakonissi

Se coboară pe scări și nu este plajă propriu-zisă, dar faci o baie răcoritoare într-un loc spectaculos și poți vedea mulți pești, chiar și meduze în adâncuri.

• Skinari Lighthouse – Cape Skinari

• Myzithres

Prima dată am fost în partea de sus a stâncii, de unde ai parte de o imagine demnă să o întipărești în minte sau pe un tablou. Când am închiriat barca doar noi 2, am fost acolo să înotăm. La fel de spectaculos.

Nu mai pun poze la fiecare locație, pentru că sunt deja foarte multe. 😀

• Porto Limnionas Beach
  • Navagio Shipwreck beach
  • Xigia Sulfur Beach
  • Marathonisi Turtle Beach – Insula Țestoaselor unde nu am văzut nicio țestoasă.
  • Nesting Beach of Dafni
  • Blue Caves
  • Keri Caves
  • Laganas Beach

Aruncă o privire și la articolul scris de Andrei cu 7 locuri incredibile unde să înoți în Zakynthos.

În topul listei mele este tot Korakonissi. Acolo am văzut cu masca de snorkeling meduze (purple jellyfish) în mediul lor și mi-a plăcut că ești printre stânci, nu este chiar plajă propriu-zisă. Am înotat, am făcut snorkeling, am urcat pe stânci.

Câteva poze random

Alte detalii

Sunt mulți români în vacanță în Zakynthos, iar grecii sunt obișnuiți cu asta. Se bucură când aud că ești din România și încep să își etaleze vocabularul românesc, din ce am văzut noi.

Prietenul meu a fost înțepat de braț de o meduză, pentru că i-a dat un picior din greșeală, în timp ce înota. Din fericire, nu a fost nimic grav. S-a înroșit zona și avea mâncărimi, cam ca de la un țânțar, dar i-a trecut destul de repede.

Poți mânca scump sau mai ieftin, depinde unde te oprești.

Prețul șezlongului variază între 3-4 euro, probabil și 6, însă noi am prins cu 4 euro cel mai scump.

Prețul berii începe de la 2-3 euro.

Pregătește-te de un trafic haotic, probabil oamenii sunt prea relaxați ca să mai aibă grijă la trafic și legi de circulație. 😀

Acestea fiind spuse, eu încă visez la vacanța albastră când mă uit la poze. Momentan rămân cu amintirile, cu pozele și filmările prin care am surprins momentele faine. ☀️ Cândva, poate o să mai merg.

Tu ai fost în Zakynthos sau urmează să mergi?

Lasă-mi un comentariu dacă ai completări sau întrebări. 👇

PS: Trimite acest articol prietenilor care urmează să meargă.