Skip to content

Webstock 2014 – Live blogging

Webstock 2014 a început oficial de câteva minute și este ediția a VII-a a conferinței. Eu sunt în sală și voi scrie câteva citate de la fiecare speaker, aspecte dezbătute și altele. Voi apăsa butonul Update de fiecare data când voi scrie, așa că nu uita de butonul F5 (refresh) și de hashtagul #Webstockro.

Primul speaker a intrat deja pe scenă și aici poți urmări livestream-ul sau pe blogul meu.

Steven van Groningen, președinte și CEO la Raiffeisen Bank Romania din 2002

A început în 2010 să scrie pe blogul său, iar aici poti citi mai multe despre el.

Nu mă uit niciodată la televizor.

Nu poți să fii blogger dacă nu îți place să scrii. Întotdeauna am scris, am avut idei. Am scris despre business, subiecte politice și ce m-a interesat.

***

Răzvan Exarhu, Jurnalist

Răzvan povestește despre „Taste of Romania”, lansat în cadrul campaniei Vodafone Firsts.

Întrebare existențială: Câte ciorbe de văcuță se mănânca zilnic? Probabil că de shaorme nu ar trebui să mai discutăm.

Cel mai mâncat pește din Delta Dunării este pieptul de pui.

Aici este un video de making-of care a fost proiectat în sală.

***

Andrea Rossini, Director, Consumer Business Unit, Vodafone Romania.

Andrea Rossini discută despre viața digitală, despre tehnologia mobilă și despre faptul că oamenii petrec de 2 ori mai mult timp pe telefonul mobil acum decât în urmă cu câțiva ani.

Mobile speeds are dramatically increasing.

Știai că atingerea telefonului este al doilea cei mai realizat gest de către oameni, după atingerea părului?

Andrea a întrebat în sală câți oameni ar renunța la smartphone pentru un telefon simplu.

O întrebare bună adresată de Andrea este ce se întâmplă când un utilizator care nu are smartphone își achiziționează unul. Răspunsul este că folosirea datelor mobile crește de 10 ori mai mult, la fel și utilizarea telefonului.

M-commerce, adică comerțul mobil crește tot mai mult. De asemenea, vânzările de smartphone în România au crescut de 4 ori față de anul trecut.

Vodafone a lansat Supernet, o nouă experiență mobilă, o inovație în folosirea internetului pe mobil la viteze mai mari. De ce Supernet? Deoarece nevoile utilizatorilor se schimbă și Vodafone dorește să imbunătățească experiența utilizatorilor, aducându-le o viteză mai mare și securitate.

România este a 2-a țară din lume în care s-a lansat Supernet, după Noua Zeelandă.

În legatură cu M-commerce, oamenii verifică prețul unor produse pe internet, dar există oameni care au făcut cumpărături direct de pe mobil.

***

Cătălin Năstăsoiu, Graphic Desginer, RONATIV

Pe scenă a urcat ultimul speaker din prima sesiune de conferințe, un graphic designer simpatic care a creat imagini interesante cu un pixel denumit RONATIV.

Ce este RONATIV?

Este un pixel care ilustrează harta României și care a fost folosit pentru a crea diverse imagini. dacă te uiți atent, vei găsi forma hărții României.

„Acum, pixelul imaginii mele, nu este perfect, dar multiplicarea unui defect generează efect.”

Metaforic vorbind, dacă sapi in toate layerele acestui pixel poți sa descoperi forme de care ai putea să fii surprins.

Cătălin Năstăsoiu și-a denumit pixelul RONATIV adică PIXELUL RO din IMAGINEA lui NATIVĂ.

Emi Gal, Founder & CEO, Brainient

Emi Gal deschide Sesiunea “Road to succes” cu povestea din spatele Brainient. El a început prima lui afacere la 19 ani, iar la 21 a fost pentru prima oară pe scena Webstock. Emi a povestit despre încercările lui de a porni o afacere, de eșecurile inevitabile care apar pe parcurs, dar care l-au împins mai departe spre reușită.

Sergiu Biriș, Co-Founder & CEO, Zonga

Sergiu a avut mai multe tentative și încercări de afaceri până a ajuns undeva și până a învățat ce știe până acum.

Prima lui idee a fost în clasa a 12-a: a vândut sonete colegilor din liceu, dar nu a avut succesul pe care il dorea.

Al doilea proiect a fost realizarea site-ului Gherla.ro, orașul său natal.

Deja toată lumea a auzit de Trilulilu. Sergiu a pus baza site-ului Trilulilu și de atunci a început să apară la televizor cu echipa, să devină cunoscuți și oamenii să dorească să afle mai multe despre ei. Sergiu spune că au avut multe oportunități de a vinde site-ul pe sume foarte mari.

O echipă bună valorează mult mai mult decât banii într-un start-up.

Fiind o echipă, am decis împreună că nu vom vinde proiectul.

Am apărut pe coperta revistei Business Magazin și eram îmbrăcat într-un tricou de la Kenvelo. Habar nu aveam ce e ăla un cover story și noi am apărut pe coperta.

Orice problemă e de fapt o oportunitate ascunsă.

Florin Dobre, designer

Florin Dobre este un fashion designer care a creat vestimentații pentru multi artiști români și străini.

Este important să știi să te imbraci, dar să nu te lași dominat de  moda.

În acest video il poti vedea pe Florin Dobre:

După ce s-a terminat prima sesiune de conferințe, fiecare participant a avut de ales dintre 3 conferințe, desfășurate în paralel pe următoarele teme: Blogging & Online Content, Mobile trends, Innovation in Communication.

Eu am mers la Blogging & Online Content și la New Trends in Blogging, iar discuțiile au fost interesante, s-au adus în discuție aspecte și evenimente noi față de anul trecut, discursurile mi s-au părut mai inchegate și s-a pus accent pe conținut, creativitate, originalitate, profesionalism, tactici eficiente in blogging, creșterea audientei pe bloguri, nise in blogging, proiecte speciale etc.

De exemplu, o noutate a fost faptul că Andrei Ciobanu, stand-up comediant a fost speaker și a vorbit despre viralizarea recentă a unui clip în care parodiază câteva hituri ale vedetelor Alex Velea, Smiley, Antonia, Andra, Marius Moga.

Clipul este acesta:

Iar vedetele au reacționat cu un video regizat special pentru a promova matinalul pe care Andrei Ciobanu îl realizează cu Sergiu la Kiss Fm. Răspunsul lor este aici.

Andrei a fost foarte simpatic și ne-a povestit despre cum au lucrat la video, despre faptul că vedetele au reacționat foarte bine și s-au distrat la realizarea clipului.

În această sesiune au vorbit și Ovidiu Eftimie care este redactor coordonator la Times New Roman și Mihai Taranu, videoblogger cunoscut cu numele Zmenta.ro.

Vali Petcu, adica zoso.ro

Vali a vorbit despre blogosfera, despre cum s-a mai maturizat si „s-a aerisit”. Vali a spus ca există 4 tipuri de bloggeri: bloggerii care se întrețin din blog, oameni cu blog, vedete, si pasionații.

Vali a punctat foarte bine că bloggerii generaliști ar trebui să se axeze pe anumite domenii mai mult și să nu mai scrie despre orice, să aibă în vedere audienţa blogului și să le ofere articolele de care sunt interesaţi.

O tema mobile responsive este importantă deoarece poți să pierzi cititorii care te vizitează de pe o platformă mobilă și nu se poate citi bine, iar această audiență este de 20%-30% din total.

Vlad Petreanu, jurnalist & blogger la petreanu.ro

Vlad a vorbit desper succes si despre regula inexistenta a succesului pe care o caută toată lumea. Îl ascult pe Vlad la Europa FM si îi citesc blogul, iar discursul lui a fost coerent și a adus în discuție și el importanța conținutului, a diferențierii și a calității fotografiilor pe care le expunem în Social Media deoarece ne definesc într-o anumită măsură și oamenii își fac impresii vis-a-vis de ele.

Alexandru Negrea, Head of Facebook Department, Spada

Alexandru a punctat importanța unor pluginuri implementate pe site-uri, a butonului de share și like și faptul oamenii nu prea dau share dacă există butonul de like. Recomandarea lui a fost păstrarea doar butonului SHARE.

De asemenea, mai nou este foarte importantă bara de meniu fixed deoarece poate avea ca efect creşterea timpului petrecut pe site de vizitatori, atâta timp cât meniurile rămân la îndemână tot timpul.

Concluziile zilei:  

  • Conținutul este cel mai important
  • Mai sunt nișe care ar trebui sa fie exploatate
  • Trebuie să avem și câteva cunoștințe tehnice
  • Tema responsive este obligatorie
  • Lizibilitatea este foarte importantă
  • Copywriting
  • Interacțiunea cu comunitatea
  • Succesul nu se învață și este diferit de la caz la caz
  • Munca, determinarea și pasiunea pot duce spre succes
  • Se pune mai mult accent pe client, nu pe produs

Concluziile și opiniile referitoare la conferință le voi publica într-un articol separat.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.