Skip to content

Ce vor românii la jobul lor: salariu mare, echipă, comunicare. Când îşi caută alt job?

Agenda conferinţei Meet Magento a fost foarte diversificată, începând cu prezentări despre platforma Magento, diverse tool-uri pentru eCommerce, idei pentru Email Marketing, exemple de magazine online, studii și strategii.

Eliza Rogalski, co-fondator al agenţiei de PR Rogalski Damaschin Public Relations, a vorbit despre brandul de angajator și a prezentat câteva rezultate interesante ale studiului realizat:

Studiu: Importanța reputației companiilor în relație cu angajații

Agenția a realizat un studiu pentru a afla câteva aspecte despre relația angajaților cu șefii lor și o să redau în articol câteva dintre concluziile studiului.

  • Studiul a fost realizat în parteneriat cu platforma Ivox.ro de sondaje.
  • Public: între 18 și peste 55 de ani
  • Mediu urban, majoritatea având educație superioară
  • Venituri cuprinse între 1000 și 3000 de lei.

Sursa infografic: Damaschin 

 Eliza Rogalski spunea în cadrul prezentării „Capitalul uman este foarte important.” O să evidențiez câteva aspecte care mi-au atras atenția din studiu.

3 motive pentru care un angajat rămâne la locul său de muncă

  1. Este apreciat, se simte valorizat
  2. Se simte în siguranță la locul de muncă
  3. Compania are o reputație bună

Atunci când aceste aspecte sunt încălcate, majoritatea mai rezistă puțin, dar încep să își caute altceva de muncă. Pe lângă cele 3 motive, mai sunt multe altele te determină să îţi placă jobul tău, mai ales salariul şi volumul de muncă.

3 motive pentru care angajatul părăsește locul de muncă

  1. Are nevoie de venituri mai mari
  2. Dorește să evolueze în carieră
  3. Reputația proastă a companiei în rândul angajaților

Relaţia angajaţilor cu angajatorii/ cu superiorii lor

Ştim cu toţii cât de importante sunt câteva lucruri în relaţiile de la lucru: echipa, superiorii, comunicarea, transparenţa, integritatea, responsabilitatea, motivaţia şi mediul de lucru.

Din studiu rezultă faptul că lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei și al angajaților deteriorează puternic relația dintre angajat și management.

Comunicarea bună cu superiorul, mai importantă decât banii

Mi s-a părut foarte interesant punctul acesta din studiu deoarece chiar aveam discuții cu anumite persoane care îmi spuneau că nu le pasă să plece la un alt loc de muncă ca să aibă 200, 300 lei în plus, atâta timp cât în momentul de faţă au o echipă faină, cu care pot lucra bine.

Un rezultat destul de surprinzător:

Majoritatea celor chestionați ar prefera să lucreze pentru o companie care plătește mai puțin decât media pieței, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate și societate, în timp ce doar 36% au declarat că ar vrea să muncească pentru un angajator care plătește mai mult decât media pieței, însă ale cărui practici de afaceri sunt controversate.

Concluziile studiului

Concluziile (am preluat rezultatele de aici) sunt că angajații români doresc să lucreze pentru companii care au valori precum profesionalism, respect, egalitatea de șanse și diversitatea, onestitatea și transparența. Deși vor să aibă venituri mai mari, majoritatea persoanelor care au răspuns la chestionar pun accentul pe comunicare, pe integritate și pe relațiile interumane.

Tu ce părere ai: Pleci când vrei un salariu mai mare, când te deranjează superiorii, preferi să stai la actualul job doar pentru că îţi place echipa?

Când crezi că este momentul să îţi cauţi altceva de lucru? Sunt chiar curioasă să citesc câteva opinii.

1 thought on “Ce vor românii la jobul lor: salariu mare, echipă, comunicare. Când îşi caută alt job?”

  1. Pingback: Zelist Blog » Blog Archive » 01 – 07 octombrie 2015 – Saptamana in Social Media

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.