Anne-Marie Chelariu: „Vlogging-ul s-a lipit de mine înainte să știu ce înseamnă”

Videobloggingul începe să se dezvolte mai mult și în România, dar momentan nu sunt foarte mulți videobloggeri care să ofere conținut de calitate și constant. Pentru lucrarea mea de disertație am încercat să aflu mai multe despre video marketing şi video blogging în România și cum se raportează vloggerii și specialiștii în comunicare și marketing.

Cine este Anne-Marie Chelariu?

Anne-Marie Chelariu este videoblogger la Vlogul de Marti, are 68.524 subscribers si aproape 4 milioane de vizualizări. Abordează diverse subiecte, pornind de la relații, selfie-uri, nunți, dileme personale, opinii legate de orice o „frământă” sau subiect actual.

Descriera de pe Youtube: „Încerc să mă fac de râs ca să te fac să râzi.”

anne marie chelariu 2

Sursa foto

Colaborări cu branduri

Anne-Marie a avut colaborări cu branduri precum Orange, Farmec, McDonald’s, Hochland, Nivea, Disney Carrefour, Lidl, Lady Speed Stick. Aceste colaborări video sunt diferite față de abordările clasice de advertoriale sau de reclame în care ți se spune exact ce să faci și ai un call to action specific etc.

Interesant este faptul că Anne-Marie are libertate să își folosească imaginația pentru a crea o reclamă diferită în care  nu ești asaltat de imaginea produsului promovat, ci este un product placement care te poate face curios de acel produs.

De exemplu, la Delicii calde de la Hochland a realizat un video în care ea este filmată în timp ce face singură grătarul pentru prietenii săi.

Vlogul de marti anne marie chelariuImaginea produsului și produsul propriu-zis apare la un moment dat, fără să te deranjeze reclama, ba chiar îți stârnește curiozitatea să îl incerci, dar nu apelează la propoziții de vânzare (unique sales propositions) și la alte tehnici. Mizează pe naturalețe.

Unul dintre cele mai importante proiecte este Imnul Vloggerilor și a fost propus celor de la Google România, iar aceștia au acceptat provocarea.

Videoclipul a fost realizat cu sprijinul lui Marius Moga alături de vloggerii Zmenta, Tequila, Sector 7, Tudi Popa, Laura Mușuroaea, Mickey Hash.

Întrebări și răspunsuri:

Ce te-a atras la vlogging?

Anne-Marie: Am simțit că am ceva de zis. Mereu m-a atras zona video, mereu mi-am dorit să mă exprim și știam că am multe de zis. Vlogging-ul s-a lipit de mine înainte să știu ce înseamnă asta și că există fenomenul.

Cat de des ar trebui sa postezi un video pentru a avea un canal activ și interesant?

Anne-Marie: Săptămânal. Ideal în aceeași zi, ca să îți obișnuiești publicul.

Ai  nevoie de strategie pentru a avea succes în vlogging?

Anne-Marie: Ai nevoie de constanță, ai nevoie de inspirație, ai nevoie de interacțiune cu comunitatea. Nu am o strategie, dar sunt serioasă și îmi pasă de ceea ce am construit și de oamenii cărora mă adresez. Din fericire am și timp să mă ocup cum se cuvine doar de asta.

Nu am script. În 80% din cazuri nu planific subiectul, e spontan, ideile vin din orice, de pe stradă, din frânturi de conversație, totul e natural, pornesc camera, dau REC și încep să vorbesc liber. Asta simt că e esența vlogging-ului. Nu scenarii sau producții elaborate.

Vlogul de marti anne marie chelariu 1

După ce criterii alegi firmele cu care colaborezi?

Anne-Marie: Subiect – dacă se potrivește cu linia pe care merge Vlog-ul de Marti, dacă pot construi în jurul temei date de advertiser ceva care să atragă publicul meu, dacă e un produs pe care îl folosesc sau l-aș folosi și mi se potrivește și nu în ultimul rând, bugetul.

Am avut colaborări, am refuzat colaborări, sper să fim mai căutați pe viitor, pentru că ceea ce facem ajunge la public într-o manieră autentică.

Cum poti sa monetizezi activitatea de videoblogging?

Anne-Marie: Advertoriale, campanii de promovare, ambasador de brand, product placement?

Din vizualizări (adsense) abia îmi cumpăr un suc, poți supraviețui (nu trăi, supraviețui) din colaborări speciale – clipuri dedicate și brand ambassador.

De ce ar alege o companie să colaboreze cu vloggeri și nu cu bloggeri/agenții ? Avantaje:

Anne-Marie: Companiile încep să simtă beneficiile unei colaborări cu un videoblogger. Un vlogger și-a strâns comunitatea în ani de zile, expunându-se constant și câștigând respect și admirație pentru vocea și personalitatea sa. Nimeni nu riscă asta pentru o sumă de bani, deci publicul știe că vloggerii nu s-ar “vinde” pe lucruri în care nu cred sau doar de dragul banilor.

E o relație întreținută zilnic de ambele părți, iar tonul e unul extrem de personal. Atunci și mesajul vine de la o persoană pe care o apreciezi și căreia îi dedici timp și pe care o respecți pentru munca depusă și caracter.

anne marie chelariu
Sursa foto: Youtube

Cum integrezi campaniile/ produsele în video-uri fără să fie evidentă reclama?

Anne-Marie:Reclama poate fi evidentă, de ce să ne mințim publicul? Comunic deschis colaborările pe care le am și îmi rog publicul să înțeleagă că vreau să fac din vlogging un job, deci e normal să trebuiască să mă întrețin din asta. Anunț exact brandul cu care urmează să colaborez și pe ce perioadă. Depun de două ori mai multă muncă pentru un clip branded, ca să nu fie invaziv și să livrez conținut de calitate.

Cum crezi că se va dezvolta videoblogging-ul? Vor putea vloggerii să trăiască doar din video?

Anne-Marie:Îmi place că habar nu am cum va arăta viitorul. Văd, în industriile mai dezvoltate, că vloggerii se extind și în print (mulți scot cărți), au linii de cosmetice sau îmbrăcăminte sau show-uri radio și TV. Sper să fim măcar la 40% din profesionalismul celor din UK sau US.

Reclamele pe YouTube și colaborările cu vloggerii sunt total diferite de cele tradiționale. Nu cred că se influențează unele pe celelalte și nici nu văd de ce ar face-o. Sunt două domenii reprezentate diferit, cu consumatori diferiți.


Zelist Monitor a realizat aici top 100 vloguri în funcție de media de vizualizări per video, pentru acelea publicate intre 1 ianuarie- 31 mai 2015. Vlogul de Marți este pe locul 30, înaintea lui Nelson Mondialu.

Mulțumesc Anne-Marie. Îți doresc mult succes și perseverență.


Ce părere aveți despre videoblogging în România?  Urmăriți vloggeri pe Youtube?

Leave a Reply